Regulamin Sklepu Internetowego gonutz.pl
Data publikacji: 21.10.2024 r.
Kontakt ze Sklepem: https://gonutz.pl bądź telefonicznie pod numerem +48 513 022 036 lub poprzez adres email biuro@gonutz.pl
Postanowienia ogólne
- Terminy i definicje
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Danych Osobowych – należy przez to rozumieć podane dobrowolnie, konkretnie świadomie i jednoznacznie przez Zamawiającego wszelkie informacji dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, przetwarzane przez Serwis w celu określonym w Regulaminie;
- Koszyku – należy przez to rozumieć element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Zamawiającego Towary do zakupu;
- Oferta – należy przez to rozumieć propozycję zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sklep, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu;
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin Sklepu;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
- Serwisie – należy przez to rozumieć portal internetowy działający pod adresem internetowym https://gonutz.pl prowadzony przez Sklep, zajmujący się sprzedażą detaliczną;
- Sklepie – należy przez to rozumieć administratora serwisu, spółkę działającą pod firmą: GoNutz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Derle, gmina Rokitno, powiat bialski, woj. lubelskie, adres: Derło 53, 21-504 Rokitno, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001142569, NIP: 8133925126, REGON: 540353660;
- Towarze – należy przez to rozumieć produkty oferowane w ramach Serwisu;
- Transakcji – należy przez to rozumieć procedurę zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towaru w ramach Serwisu;
- Użytkownik – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, korzystającą ze Sklepu w celu dokonania zakupów Towaru;
- Zamawiający – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która zawarła umowę sprzedaży ze Sklepem;
- Zamówieniu – należy przez to rozumieć rzecz będącą przedmiotem Oferty.
1. Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin przedstawia warunki świadczenia usług przez Sklep.
- Prawidłowe funkcjonowanie Serwisu wymaga stosowania okresowych przerw technicznych pozwalających na przeprowadzenie prac konserwacyjnych oraz wprowadzanie zmian i udoskonaleń systemu informatycznego.
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej.
- Sklep świadczy usługi jedynie na podstawie niniejszego Regulaminu. Wszelkie naruszenia Regulaminu mogą być zgłaszane Sklepowi.
- Podstawą do realizacji Zamówienia złożonego przez Zamawiającego jest prawidłowe wypełnienie formularzy widocznych podczas składania Zamówienia oraz opłacenie Zamówienia w formie przelewu w ciągu 3 dni roboczych.
- W tytule przelewu należy podać nadany przez Sklep numer Zamówienia.
- Sklep, po otrzymaniu 100% należności za zakupione produkty, w ciągu 2 dni roboczych przystępuje do realizacji Zamówienia.
- Sklep przyjmuje Zamówienia, pod adresem https://gonutz.pl, 24-godziny na dobę w ciągu całego roku. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 20:00 oraz soboty, niedziele i święta, będą rozpatrywane pierwszego dnia roboczego następującego po złożeniu Zamówienia.
- Sklep zastrzega, iż zdjęcia oferowanych Towarów, znajdujące się na stronach internetowych Sklepu, są jedynie zdjęciami przykładowymi i Towar może nieznacznie odbiegać w zakresie wyglądu od Towarów przedstawionych na zdjęciach, za co Sklep nie ponosi odpowiedzialności.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Zamawiający nabywa Towar bez konieczności uprzedniej Rejestracji i posiadania Konta. Po wybraniu Towarów (dodanie do Koszyka), niezbędne jest podanie odpowiednich danych wymaganych w formularzu, koniecznych do finalizacji zawieranej w ten sposób umowy z Zamawiającym.
- Z chwilą nabycia Towaru, Zamawiający zawiera umowę, której przedmiotem są Towary oferowane w ramach Serwisu, na warunkach określonych w Regulaminie.
- Operator dołoży wszelkich starań, aby transmisja danych za pomocą Internetu w ramach korzystania z Usług była bezpieczna tzn. aby przesyłane informacje zostały przesłane z zachowaniem poufności, całości i kompletności przesyłanych danych.
- Operator oświadcza, iż niezależnie od podjętych przez niego działań mających na celu zabezpieczenie Serwisu, ze względu na publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną Użytkownicy/Zamawiający powinni liczyć się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Użytkowników/Zamawiających przez osoby nieuprawnione. Dlatego Użytkownicy/Zamawiający powinni również w celu podwyższenia bezpieczeństwa swojego sprzętu oraz danych stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia poprzez stosowanie programów antywirusowych i chroniących tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Wszelkie nadzwyczajne oznaki funkcjonowania Serwisu, w szczególności inny wygląd Serwisu, niespotykane dotychczas komunikaty, obrazy i inne, bez uprzedniej informacji wystosowanej przez Operatora do Użytkowników/Zamawiających dotyczącej możliwości wystąpienia takich zdarzeń, mogą oznaczać próbę bezprawnego przejęcia Loginu i Hasła lub innego bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Operator zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania z Serwisu.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne w sprzęcie komputerowym lub łączu internetowym, z którego korzysta Użytkownik/Zamawiający, a które uniemożliwiają Użytkownikowi/Zamawiającemu korzystanie z Serwisu i oferowanych za jego pośrednictwem Usług.
2. Ochrona Danych Osobowych
- W momencie akceptacji niniejszego Regulaminu, Zamawiający, przy złożeniu Zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie jego Danych Osobowych przez Sklep, zgodnie z warunkami niniejszego Regulaminu.
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO udostępnianych przez Zamawiającego za pośrednictwem Serwisu jest Sklep, zbiór ten podlega rejestracji prowadzonej przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane osobowe Zamawiających mogą być przetwarzane w następujących celach oraz na poniższych podstawach prawnych:
- przyjmowania zamówień oraz realizacji umowy sprzedaży (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- bieżącej komunikacji w sprawach związanych ze złożonymi zamówieniami, w tym ich potwierdzaniem i informowaniem o statusie (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- umożliwienia rejestracji oraz obsługi Konta Zamawiającego założonego w ramach Sklepu (w przypadku założenia przez Zamawiającego takiego konta) oraz zapewniania innych funkcjonalności za pośrednictwem Sklepu w ramach zawartej z Zamawiającym umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- rozpatrywania reklamacji związanych z zawartymi umowami sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- przyjmowania oświadczeń odstąpienia od zawartych umów sprzedaży na odległość, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz przepisami Rozdziału 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sklepu (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach marketingowych Administratora:
– jeżeli działania marketingowe prowadzone są bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej, podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora związany z promocją prowadzonej działalności (art. 6 ust. 1 lit f RODO w zw. z motywem 43 RODO), Dane Osobowe są przetwarzane do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu;
– jeżeli działania marketingowe prowadzone są z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, podstawę prawną przetwarzania stanowi zgoda na takie działania (art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz przepisy innych aktów prawnych wymagających takiej zgody); Dane Osobowe są przetwarzane do czasu cofnięcia przez Ciebie zgody. W każdej chwili możesz, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, cofnąć zgodę, przesyłając do Sklepy wiadomość e-mail zawierającą oświadczenie o cofnięciu zgody na działania marketingowe. - Sklep ma prawo weryfikować Dane Osobowe przekazywane przez Zamawiającego.
Zamawiający ma prawo wglądu do przetwarzanych Danych Osobowych w każdym czasie, jak również prawo do ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
3. Składanie Zamówienia
- Zamówienia składa się za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- Każde złożone Zamówienie otrzymuje swój numer, który Zamawiający jest obowiązany podać przy każdym kontakcie ze Sklepem. W przeciwnym wypadku korespondencja Zamawiającego ze Sklepem może być utrudniona (czas odpowiedzi może wzrosnąć).
- Rozpoczęcie realizacji Zamówienia nastąpi po dokonaniu płatności za zakupiony Towar na wskazany rachunek bankowy Sklepu. W tytule przelewu należy podać nadany przez Sklep numer Zamówienia.
- Termin płatności za zamówiony Towary wynosi 7 dni od dnia złożenia Zamówienia przez Zamawiającego. Inaczej Zamówienie zostanie anulowane.
Przy składaniu Zamówienia Zamawiający jest obowiązany do podania adresu do wysyłki. W przeciwnym wypadku czas oczekiwania na Zamówienie może być wydłużony.
4. Realizacja Zamówienia / Płatność
- Realizacja Zamówienia nastąpi po złożeniu prawidłowego Zamówienia za pomocą systemu znajdującego się na stronie internetowej Sklepu oraz po dokonaniu płatności wybraną metodą płatności przez Zamawiającego (dokonując płatności przelewem należy w tytule przelewu wpisać numer zamówienia).
- 90% przesyłek realizujemy w terminie od 1 do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności. Maksymalny czas realizacji wynosi do 5 dni roboczych. W przypadku zamówień hurtowych lub obejmujących produkty chwilowo niedostępne w magazynie, czas realizacji może ulec wydłużeniu – w takiej sytuacji Sklep poinformuje Zamawiającego o nowym przewidywanym terminie realizacji.
- Paczki są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej lub do paczkomatu, zgodnie z wyborem Zamawiającego w trakcie składania Zamówienia.
5. Dostawa i koszty wysyłki
- Realizujemy zamówienia na terytorium Polski, krajów Unii Europejskiej oraz pozostałych krajów.
- Wybór sposobu dostarczenia przesyłki dokonywany jest przez Zamawiającego podczas składania Zamówienia.
- Zapłata jest zawsze sumą kwoty za zakupione produkty i koszt wysyłki.
- Zamawiający może wybrać następujące sposoby odbioru zamówionych produktów:
- Przesyłka kurierska Inpost,
- Paczkomat Inpost.
- Koszty dostawy ponosi Zamawiający.
- Czas dostawy przesyłki nie wlicza się w czas realizacji zamówienia. Standardowy czas wysyłki zamówienia wynosi 3-5 dni roboczych.
- Sklep nie wysyła przesyłek za pobraniem.
- Towar jest wysyłany od poniedziałku do piątku.
- Towar jest zawsze starannie zapakowany.
6. Odstąpienie od umowy
- Zamawiającemu, który jest Konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 kodeks cywilny, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Zamówienia. Wzór odstąpienia zawiera załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Zamawiającemu, który jest Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Zamówienia. Wzór odstąpienia zawiera załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Zamawiający ma obowiązek, wraz z pismem o odstąpieniu od umowy, zwrócić Towar do Sklepu niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Produkt podlegający zwrotowi powinien być zabezpieczony tak, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
- Pismo zawierające odstąpienie od umowy oraz Towar powinny zostać przesłane na adres: GONUTZ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Armii Krajowej 80 lok 04, 35-307 Rzeszów.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Jeżeli Zamawiający wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu Zamawiającemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Zgodnie z Art. 35. [Obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od umowy] Ustawy o Prawach Konsumenta jeżeli zamawiający wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
7. Reklamacje
- Przy reklamacji Towaru Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym Sklep za pośrednictwem poczty elektronicznej pisząc na adres e-mail: biuro@gonutz.pl podając w tytule wiadomości numer Zamówienia, a w treści wiadomości obowiązany jest podać dane osobowe, numer rachunku bankowego oraz wysłać zamówiony Towar na adres Sklepu. Zamawiający jest zobowiązany zabezpieczyć Towar tak, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
- Sklep nie odbiera zwrotnych paczek wysłanych przez Zamawiających za pobraniem.
- Zwrot ceny zakupionego Towaru na rzecz Zamawiającego nastąpi w terminie 14 dni od dnia dostarczenia zwracanego Towaru do Sklepu, pod warunkiem dopełnienia pozostałych warunków.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego w Sklepie Towaru Zamawiający ma prawo do reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Sklep jest odpowiedzialny za dostarczenie Zamawiającemu produktu bez wad.
8. Rachunki i faktury VAT
- Ceny Towarów podane na stronie internetowej są cenami brutto i zawierają należny podatek VAT.
- Na życzenie Zamawiającego, zawarte przy składaniu Zamówienia za pomocą formularza znajdującego się na stronie internetowej Sklepu, Sklep wystawi na rzecz Zamawiającego fakturę VAT, o ile Zamawiający poda wszystkie niezbędne dane do sporządzenia faktury VAT.
9. Rozstrzyganie sporów
- Zamawiający, będący Konsumentem, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, ma on możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl.
- Zamawiający, będący Konsumentem, może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Postanowienia powyższe dotyczące rozstrzygania sporów stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta..
- Jeżeli Zamawiającym jest inny Przedsiębiorca niż wymieniony powyżej, wszelkie powstałe spory będą̨ rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia do porozumienia – przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu.
10. Postanowienia końcowe
- Sklep zastrzega sobie prawo przeniesienia części lub całości praw i obowiązków wynikających z Regulaminu na osobę trzecią lub zawarcia odnośnie nich umów podwykonawstwa, na co Zamawiający wyraża zgodę poprzez związanie się Regulaminem.
- Zamawiający może uzyskać nieodpłatny dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Serwisu: https://gonutz.pl/regulamin/ Sklep zastrzega, że Serwis oraz zawarte w nim elementy graficzne, logotypy, rozwiązania nawigacyjne, wybór i układ prezentowanych w ramach Serwisu treści stanowią przedmiot praw wyłącznych Sklepu.
- Zmiana danych teleadresowych Sklepu, zmiana danych Sklepu wynikająca ze zmiany formy prawnej prowadzenia przez niego działalności nie stanowi zmiany Regulaminu.
- Sklep poinformuje Zamawiającego o zmianach danych teleadresowych na 7 dni przed ich dokonaniem, a o zmianach wskazanych powyżej, gdy staną się prawnie skuteczne.
- Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa należy tę część interpretować w taki sposób, by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała w najbardziej zbliżonym jak to możliwe zakresie intencje danego zapisu. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów wynikających Umowy jest prawo polskie. Wszelkie spory wynikłe z Umowy, których stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu.
- Sklep ma prawo w każdym czasie zmienić Regulamin. Zamawiający jest związany nową treścią Regulaminu w przypadku wyrażenia zgody na jego treść.